Teraz jest 2012-05-22, 01:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2007-03-24, 15:48 

W związku z tym, iż jestem jednym z tych, którzy mają możliwość przeżywania niezwykłej przygody z programem erasmus chciałbym, żebyście także sie wypowiedzieli co o tym programie sądzicie. Jestem studentem 4 roku Wydziału Budownictwa na Politechnice Opolskiej jednakże ten rok akad. przeznaczyłem na erasmusa na Universita' degli Studi di Firenze. Osobiście nie miałem większych problemów z rekrutacją na program, ponieważ jestem (skromnie mówiąc :-P ) na całkiem trudnych studiach wymagających ciągłości, a niewątpliwie taka wymiana to jest "oderwanie" się od uczelni macierzystej i od programu studiów, także nieliczni decydują się na ten ekstremalny krok. Ja sam mam obawy przed powrotem i ponownym "wskoczeniem" do polskiego szkolnictwa wyższego. Obecnie mija 6 miesiąc mojego pobytu we Florencji, nie wyobrażałem sobie, żeby zostac tylko na 1 semestr tutaj. Już wiem, że ta przygoda nigdy nie będzie zapomniana, znam także osoby, które będąc na erasmusie bardzo się męczyły. Może to przez tęsknotę za bliskimi, może im nie odpowiadał za bardzo styl zycia w Italii, nie wiem... różne są opinie o tym programie, lecz jedno jest pewne, nikt tego nie zaprzeczy - znajomość języka włoskiego wzrasta w olbrzymim tempie :mrgreen:

A ciekawe co Wy sądzicie o tym programie, jakie macie doświadczenia z nim, w jakich miastach byliście lub jesteście obecnie, do jakich chcielibyście pojechać? Jakie są Wasze obawy przed wyjazdem, co Was ewentualnie powstrzymuje, a co napędza chęć wyjazdu?

P.S. Może stronka z walorami krajobrazowymi rozbudzi Waszą ciekawość ;-) (link pod tekstem)

W miarę mozliwości będziemy się starać przybliżyć Wam aspekt uczelniany na włoskiej uczelni jako student erasmusa
Parola chiave - Sono uno studente di erasmus...